-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1657 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

اگر انساني در اثر مشكلات حرف هاي كفر آميز بزند يا به روحانيت فحش و ناسزا بگويد، مانند كافرها نجس مي شود؟

اگر كسي عمداً و با حالت توجه حرف هاي كفر آميز بزند و خدا و پيامبر را انكار كند و به آن حرف ها معتقد باشد، كافر مي شود، ولي برخي در هنگام خشم و غضب ناخودآگاه حرف هايي مي زنند كه به آن ها و لازمه اش ملتزم نيستند و بعد كه غضب شان فرو نشست، پشيمان مي شوند. در هر صورت اين افراد بايد توبه كنند و از عصبانيت دوري نمايند و همه چيز را به هم ربط ندهند و سخنان بيهوده بر زبان جاري نكنند و به چيزهايي كه يقين ندارند،ملتزم نشوند و به هر شنيده اي ترتيب اثر ندهند. بر فرض كه روحاني يا ديگري اشتباهي كرد، نبايد اشتباه او را به دين و خدا و پيامبر نسبت داد يا به كلّ روحانيت و علما مربوط دانست.

فحش دادن و ناسزا گفتن به اشخاص از گناهان بزرگ است، ولي باعث كفر نميشود و در روايات از آن بسيار مذمت شده است. پيامبر(ص) فرمود: از فحاشي بپرهيزيد. خداوند فحّاش بد زبان را دوست ندارد.

امام باقر(ع) فرمود: سلاح اللئام قبيح الكلام؛ سخنان زشت، سلاح افراد پس است.

بايد بدانيد بسياري از شنيده ها و اقعيت ندارد. بسياري از آن ها تهمت است و شايد بتوان گفت يكي از ترفندهاي دشمنان انقلاب، پخش شايعات و ايجاد دشمني است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.